Alla inlägg den 14 juni 2008

Av Anne Persson-Nilsson - 14 juni 2008 18:18

Idag var det dags för min andra inoff. utställning, upp med tuppen och packa matsäck mm. I väg till Jyckebo brukshundsklubb där Boxerklubben höll sin utställning. 101 hundar anmälda varav 1 st Bordeaux, dvs JAG.

Snyggast i ringen såklart, 1:a, HP, och BIR, Dommaren tyckte att jag hade ett underbart huvud och kanonfin framkropp, ville se mig mer musklad bak!!! OK, får väl jobba på det. i finaltävlingen åkte vi ut, men det kommer fler tåg, bara vänta så ska ni få se på lårmuskler.

På utställningen träffade vi en helt bedårande 16 veckors fransyska (fransk bulldog), tuff var hon, hon hade 3 bordeauxer hemma, så hon var van vid stora drumlar, matte försökte ta henne och stoppa henne i ryggsäcken, men det misslyckades, synd.

Efter utställningen stack vi bort till "sjöarna" så att jag fick bada, det hade jag gjort mig förtjänt av.När vi kom hem öppnade sig himlen i ett brakregn, då passade jag på att vila lite, sen stack jag ut o lattjade lite boll(har fått ny istället för födelsebollen som inte höll) vadå sverige-spanien, ni har inte sett mig lira boll, efter det fick jag ett ryck o skulle kolla om daggmaskarna var på väg upp!!! Matte kallar mig fransk grävling o säger att hon ska sälja mig på blocket när jag gräver hål i gräsmattan, vadå då, husse spelar ju golf, då kan han ju använda hålen, eller hur?

Nu får jag nog vila lite igen.

Ovido - Quiz & Flashcards