Alla inlägg under april 2008

Av Anne Persson-Nilsson - 23 april 2008 19:05

Nu är det härliga dagar, det enda som är jobbigt är att jag blir så otroligt varm o flåsig, idag var vi inne i storstaden Landskrona och gick runda, vi gick nere vid stranden så att jag kunde bada benen,skönt. men det smakar inget vidare det vattnet, bättre med det vi har med oss hemifrån.

Efter badet gick vi till kiosken o köpte Päronglass.

Nu ska folket grilla korv så det är väl bäst att hålla sig framme.

Hej så länge

Av Anne Persson-Nilsson - 20 april 2008 19:53

Myz är vår äldsta katt, snart 10 år, färg blå

Pumpan (Mi) utan svans 5 år och gråcreme tigré.

Trix svart blandraskatt, 2 år.

Göte, Kakadua 31 år.

Kutte, Gulpannad Amason, 26 år 

Jacko o Fridolf, Grå Jacko, båda 20 år

Bebis, Ara nobilis, 5 år.

Ödlis, ville inte vara med på bild, Mellanstor Gördelödla, 30 år


Av Anne Persson-Nilsson - 20 april 2008 19:37

Det har varit en kanonhelg här, fint väder, promenad i stan, äntligen har hältan gett med sig, flickbesök och grillning x 2.

I dag var farmor o farfars lilla taxflicka på besök, det var skoj fast att jag inte fick busa så mycket med henne, dom trodde nog att jag skulle äta upp henne!!! sen är hon väl i o för sig i minsta laget att busa med, men söt är hon. Vi har grillat både lör o söndag, det är ju kanonbra, det trillade faktiskt en massa gott till mig, fläskfilé o korv spottar man inte på.

Det är väldigt tröttande att vara ute hela dagarna, igår satt jag upp o somna! Vill ju inte gå in o lägga mig, kan ju missa nåt kul.

Matte har nu lagt in lite bilder i familjealbumet.

Jag har nu fått ytterligare ett smeknamn--FixarMalte, bara för att jag drog bort pumpslangen från dammen så att vattnet rann ut, mm. Suck, allt kul är tabu.

Av Anne Persson-Nilsson - 12 april 2008 18:21

Nu är det lite bättre med benet, haltar fortfarande men inte lika kraftigt som innan, Matte har gett mig smärtstillande, det blev en chansning att se om min mage fixade det, det gjorde den, Tack och lov.

Det är lite bra att va sjuk för då kommer min husse hem med en massa paket till mig, jätteskoj.När jag tar på mig "tyck-synd-om-mig minen så smälter han och rusar till zooaffären. Ni skulle se min leksakslåda!!!

Matte ska efterhand sätta in lite bilder på övriga familjemedlemar, katter, fåglar mm. Det har varit skönt att kunna va ute i trädgården nästan hela dagen, Husse har gödslat och sått i gräsmattan, lönt? Jag fixar väl nya hål sen ändå.

Av Anne Persson-Nilsson - 10 april 2008 06:38

Fy vad dagarna är långtråkiga när man har ont, kan inte gå ut på långturer och inga har-race,man kan bli deppig för mindre.

Matte o Husse försöker att pigga upp mig med gull o kel, jo det är väl bra men saknar mina rundor ändå, och jag som såg fram emot att få träffa min nya släkting (Taxflickan), men det får dröja ett tag till säger matte.

Jag hoppas att det snart lugnar ner sig i benet, så dagarna blir roliga igen.

ONT

Av Anne Persson-Nilsson - 6 april 2008 10:44

Nu är läget lite tråkigt, jag har tidigare haft panosteit i höger framben, nu är dags för vänster, det gör så införnaliskt ont, har knappt sovit inatt, tyvärr får jag inte äta smärtstillande pga min mage.

Igår var jag ute hela dagen, hjälpte till i trädgården, men nu har faktiskt min matte o husse varit taskiga, dom har hägnat in dammen med staket så nu kan jag inte dricka,bada o jaga fisk o grodor, vilka förövrigt håller ett jäkla liv just nu, matte säger att dom gör nya grodor.

Jag får väl se om jag kan hitta någon annan hobby sen.

I gårkväll åkte jag på att duscha, det är väl sådär, måste säga att det är roligare att fixa badet själv.

Av Anne Persson-Nilsson - 2 april 2008 19:28

Vi har varit i stan o gått långrunda, Jobbat lite i trädgården, måste hjälpa matte, hon blir ju aldrig färdig. Det ska lukas o klippas o grävas mm, jag är jätteduktig på allt detta, men som vanligt så har jag matte hängande efter mig,säger att jag gräver på fel ställe, spelar roll? gräsmattan ska ju oxå luftas.

Jag hittade en tandborste,fräckt, men den tålde inte Ddb-tänder,skit!

Matte tog en bild o sa att jag var snygg!!! Självklart,Alltid.

Av Anne Persson-Nilsson - 1 april 2008 19:44

Idag har vi varit på långrunda inne i L-a, fint väder , bara synd att man blir så flåsig, det går åt lite vatten. Idag var jag så trött o varm att jag låg ner o drack, rätt skönt faktiskt.

Eliminerade en till av mattes fina lampor idag,nu är det inte många kvar.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards