Alla inlägg under september 2008

Av Anne Persson-Nilsson - 22 september 2008 18:52

Härmed lämnar jag in en skriftlig protest mot att bli lämnad av skönheten som kom till byn, Jag har letat o väntat o letat o väntat hela dagen, har kollat vid grinden säkert 1000 gånger o lyssnat efter minsta lilla fnys från min helgflicka, Guuud vad jag saknar henne, matte o husse säger att hon inte kommer igen, men det sista som överger en är hoppet, kanske,kanske.

Vi som hade så kul, är alla tjejer sådana?

Vänta, tyckte jag hörde nåt, måste kolla om det är hon.

Barbro jag saknar dig så.

Av Anne Persson-Nilsson - 21 september 2008 20:18

Vilken underbart rolig helg jag haft, gammelmatte Elisabeth med snyggetjejen Barbro har varit hos oss hela helgen, vi har lekt o haft skoj, varit i skogen o letat svamp (hittade inget) fick köpa i affären, men vilken härlig promenad, matte har nog tusen gånger försökt att få Elisabeth att lämna kvar Barbro hos oss, men icke, hon har verkligen bara passat in hos oss o alla våra djur (fåglar o katter). idag har matte varit med dom i Danmark, Ballerup, på utställning, Barbro blev 2:a Bästa tik, enligt oss o många andra så är hon den givna vinnaren, men domaren tyckte annorlunda idag, tyvärr, men för oss är hon den bästa, sötaste, snällaste, mysigaste lilla Barbro.Bättre lycka nästa gång.

Hoppas verkligen att vi får den äran att "husa" Elisabeth med hundar fler gånger.

Nu behöver jag vila upp mig, har ju varit full rulle hela helgen.

Snark

Av Anne Persson-Nilsson - 14 september 2008 10:09

Jaha, då har man provat på STOR utställning också, Matte o Husse tyckte att jag skötte mig jätte bra, det var 23 st bordeauxer i varierande storlek o format, i min klass, unghundsklass hanar, var det jag o två till, den ena fick en tvåa o åkte ut, så stog det mellan mig o den andre som var 6 månader äldre än mig, jag blev tvåa i konkuransen, jättebra tyckte matte o husse.

Här är min kritik:

Very strong compact typical, but heavy head. Too much arch in topline, good developed chest. corr. in stand, enough free moving, corr. teeth.

Tyvärr kom bara en av mina systrar, så det blev ingen uppfödar-klass. och ingen avelsklass, det får väl vara till en annan gång.

Nu väntar vi spänt på att få höra hur det går för hela gänget som är på JÄTTESTOR Bordeaux utställning i Frankrike.

Av Anne Persson-Nilsson - 12 september 2008 06:38

Matte säger att hon är nervös, vad är det för nåt? tur att man inte behöver ha nåt sådant.

Det beror på att det nu är ett dygn kvar tills vi ska till stora utställningen på Sofiero, totalt 5000 hundar varav 25 Bordeauxer, jag ska ju få träffa några av mina syskon, ska bli skoj, hade bara önskat att mitt onda knä kunde sluta göra ont,.

Jag ser det som att vi ska på en liten utfärd i morgon, det är mycket bättre, då behövs det inte vara nervöst.

Önska mig lycka till.

Av Anne Persson-Nilsson - 8 september 2008 07:24

I går hade vi finbesök, min "gammelmatte" från Lerkil, det var jätteskoj att få hälsa på henne igen, det ända tråkiga var att hon hade en flicka i bilen som luktade jättegott o så fick man inte leka, dom pratade nåt om nyparad o att hon skulle hållas stilla, fy va taskigt, vi hade säkert haft jätteskoj,

menmen får väl va till en annan gång,.

Hoppas att vi är lite bättre förberedda nästa gång Elisabeth kommer, så vi kan bjuda på lite bättre middag, och att vi får lite längre tid att snacka skit o leka med bordeauxer.

På kvällen körde vi en runda till Barsebäcks strandbad, där är stängt för säsongen, så det är kanonfint att promenera längs stranden, vi stötte på en tjej som var ute med sina två Bullmastiffer, tik 4 år o lite sur, hane 8 månader o full av bus.

Av Anne Persson-Nilsson - 4 september 2008 17:27

Jag har en inflamation i knäet, ordinerad smärtstillande o att röra mig på mjuka underlag(jag föreslog soffan, men det var inte så veten menade, sa matte) jag ska gå mest på gräs o sand mm. ev simma eller waterwalk.

Dom tömde även min bursit i armbågen, fy vilken massa slem det fanns, får hoppas att den inte fylls på igen, matte har inhandlat ett armbågsstöd till människor som hon ska försöka att sätta på mig, det är lite svårt att få det att stanna kvar, så det får nog bli hängslen.

jag ska på återbesök i nov. när det är dags för min HD röntgen.

dom tog även en massa blodprover för att kolla så att alla mina värden är bra, det var dom ju inte när jag var sjuk som liten, B-12 o folsyra skickas till Texas så det dröjer lite innan vi får svar. 

Av Anne Persson-Nilsson - 2 september 2008 18:39

Satt o tittade på lite bilder, Malte i sin biabädd, det är en viss skilnad från när han som 8 veckors valp försvann i en hörna av bädden, till i dag 16 månader och tar upp hela 100x120 biabädd, fy vad tiden flyger iväg.

Här är bilder på 12 veckor, 4,5 mån o 16 mån

Av Anne Persson-Nilsson - 1 september 2008 07:19


Det har varit körigt ett tag, matte har haft en del att hitta på, fångat in vildkatter, har haft en Nattskärra(fågel) för rehab o sedan släppt ut, vi har varit i skogen o plockat kantareller o Carl-johan, fick man smaka? NÄ!

Det är säkert inget gott ändå.

Det grävs i trädgården och runt dammen, tjo vad det har vuxit, det liknar rena djungeln här, men matte jobbar på att det ska bli bättre, tar en jäkla tid bara.

vi har varit i Smyge i helgen, vilket väder, kan det vara sommarens sista?

hoppas verkligen inte det, det var en typ av veteranMC rally där, gamla motorcyklar från tidernas begynnelse, en o annan gammal bil oxå, där var en liten FIAT som jag skulle vilja ha, den hade passat till mig o matte, sååå söt.

Där var en liten trehjulad bil till Hjärtekullas Morgan oxå, det var en Morgan.

Jag ska till ortoped på djursjukhuset på onsdag, får väl se om hon hittar vad som är fel på mitt bakben, matte är lite nervös för resultatet.

Sofiero närmar sig med stormsteg, får ju hoppas att jag kan va med, allt hänger på ortopedens utlåtande.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards