Alla inlägg under mars 2009

Av Anne Persson-Nilsson - 6 mars 2009 19:28

I eftermiddags innan vi skulle köra till veterinären, var Malte och jag ute och gick på stycket hemmavid, som vi gör varje dag, som vanligt går jag o stirrar i marken efter stenåldersfynd, det hör till saken att gubben min hittat ett par stycken stenyxor, jag har hittat knackestenar och massor av fossilerade sjöborrar, jag har länge drömt om att få plocka upp en yxa som någon hållt i och använt för ca 6000 år sedan, OH YES, idag var det min tur,

den bara låg där, lite halvtomhalvt gömd i marken, det lustiga är att här har jag luffsat himla många gånger och helt plötsligt ligger den där, inte den allra finaste men den är min.

Nu är man taggad att leta igen, det är nog ca 2 år sedan vi hittade något sist.

Veterinär besöket resulterade i ca 3 dl vätska som tappades ur Maltes knä, därefter lindades benet ordentligt för att det inte ska fyllas på igen,

men tyvärr var det lite hårt, foten blev stasad, så jag blev tvungen att plocka av bindorna och linda om, det är helt jäkla värdelöst att få det att sitta kvar, det bara kasar, även innan när det var så hårt lindat, så kasade det ner över knät, får hoppas att det lyckas vara kvar tills imorgon ialla fall.

Nu hoppas vi att det kan få läka ifred och att vi kan ta stygnen som bestämt på torsdag..

Av Anne Persson-Nilsson - 5 mars 2009 16:09

Jaha, så blev det lite komplikationer, har fått en vätske ansamling i sist op. knä, ledvätska som pyser ut, har tid bokad hos Vet. Jerre imorgon för kontroll och ev. tappning, det var väl lite för bra för att vara sant att det skulle gå helt okompliserat förbi, men,men vi får se vad veten säger i morgon.

Man börjar bli lite tunn, har gått ner nästan 7 kilo, det blir till att ta igen dubbelt upp sedan, just nu tycker matte bara att det är bra att jag är lättare, det belastar inte knäna så mycket då.

Annars är det rätt tråkiga dagar just nu, blåser kalla vindar och grått på himlen och inte kan man hitta på särskilt mycket, det blir mycket vila o tugga tuggis, matte har försökt att hitta på lite med mig, gissa rätt leksak och peka ut under vilken mugg ligger leksaken, tja, det är ju skoj en liten stund men sen blir det tråkigt, är det någon som har några bra tips till en konvalecent hund?

Av Anne Persson-Nilsson - 3 mars 2009 06:37

Nu har det gått 5 dagar sen op, dom första 3 var inte jätteroliga, det strula till sig en del med diarré och matvägran, hade fått en annan sort antibiotika

som jag tyvärr inte tålde, matte fattade sig relativt snabbt och satte ut den, då blev det genast bättre, och jag blev dessutom av med morfinplåstret som jag inte heller tåler riktigt, utslag!

Nu har jag däremot börjat så sakta att återhämta mig, får tom spritt i kroppen utav de ökande teperaturerna, lite svårt att göra kalvsprång med två nylagade knä, men vänta bara, min tid kommer.

Stygnen ska tas d 12/3.

Matte har bokat tid hos rehab d 18/3, ska absolut slippa bassängen har matte lovat. det får bli waterwalken mm.

Mattes tandläkare hade lite väntetid så d 16:e ska hon dit och förhoppningsvis kunna få en hel tand igen!!!

Nu längtar vi efter sol o sköna dagar och en hel Malte, som kan få bada med sina tjejkompisar.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards