Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Anne Persson-Nilsson - 14 mars 2009 20:13

Idag hade jag kameran med ut en sväng, hittade en del vårblommor lite här o där i trädgården, bl.a är min ormhassel full av minismå rosa honblommor som sedan ska bli nötter, det är inte vanligt att ormhasseln får nötter, men min får det varje år, krokusarnas gula färg lyser som små solar och irisarna är en skönhet för sig. Skruvpilen blev fotad häromkvällen när snön vräkte ner, den blir så fräck när den är snöklädd.

Malte fastnade även han på bild idag, det har varit helt underbart vårväder med sol och en del plusgrader, Jag fick tag i räfsa, spann o ogräsjärn och gav mig lös på en liten bit av trädgården, straffet har jag nu i kväll, ont som f-n i armar o axlar o rygg, likadant varje år.

Och peppar, peppar ta i trä, Maltes ben håller sig lugnt.

Det måste vara alla tummar, tår o tassars förtjänst, så bara fortsätt att hålla dom.

Ser nu fram emot ännu en fin dag i morgon.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards