Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Vår,vår,vår

Av Anne Persson-Nilsson - 23 april 2009 20:56

Oj vad det spirar i trädgården, man blir som vanligt helt lyrisk när man går runt och ser all kraft som spränger upp.

Var idag och skulle få min tand!!! den var försvunnen!!! vi ringer när vi vet var den är!!!! jomenvisst, varför inte. Jag kunde inte annat än skratta. är det inte det ena så är det det andra.

Maltes ben är läkt, haltar fortfarande, så jag blev lite orolig och for iväg til veten, men han tyckte vi skulle ta det lungt och inte titta så mycket på det, det behövs en massa träning nu, vi börjar rehab på tisdag.

Det tog 2 veckor innan vi fick telefon igen, när dom väl kom ut o skulle laga kabeln, tog det 35 min. så var det klart, Suck! varför ska det behöva vara så tunggrott när dom ska göra något, men  betalt ska dom ha.

Gubben min har fått problem med hjärtat och är sjukskriven, så nu tar dom hand om varandra på dagarna, Malte o han.


 
 
elisabeth

elisabeth

23 april 2009 22:02

Men guuuud så det blommar hos er !!! så fint, här är det inte så mycket som blommar kan nog bero på att jag är dålig på att plantera kanske ;))

Ja du Anne...du hade platsat på på vår tjejmiddag, jG Hde beställt tandsvärta från Buttericks....alla fick måla en tand svart...Reneé´hon målade bägge framtänderna som vio skrattade :))

Kramar till er alla

Elisabeth

http://www.bordeauxdogue.se

 
Ingen bild

Margaretha

24 april 2009 18:27

Hej!
Hej o hå va vårligt det är hos dig här är vi lite senare, i helgen ska jag öppna min damm hoppas bara att fiskarna lever. Vänta nu bara o låt Malte lunka på så ordnar det sig ska du se men jag förstår att det är oroligt. Jag har varit på Gotland i veckan där var det kallt o ruggit Oskar tycker inte om när jag är borta så nu gäller det att kompensera o bara gulla med honom, han är så himla mysig när jag kommer hem det är lycka att mötas igen. Trist att gubben din fått problem med hjärtat och att din tand är på villovägar men allt brukar ordna sig och Malte gillar nog att husse är hemma.
Ha det riktigt gott
Margaretha

 
Lisa

Lisa

27 april 2009 12:02

Hej Anne & Malte!

Vi håller tummarna att Malte får en finfin sommar & kanske t om lite springande utan koppel. Han måste bli hel!
Skrattade gott åt din tandläkare, om någon borde ha koll på tänder borde det vara han va?

Kram Lisa & brudarna

http://www.krutrut.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne Persson-Nilsson - 17 juli 2013 16:23


   Mitt Allt, min älskade vän Malte, dog plötsligt ifrån mig d 8/4-2013 Den största sorgen i mitt liv vill inte släppa taget om mitt hjärta. Denna Blogg startade till hans ära en gång för snart 6 år sedan, har varit dåligt uppdaterad pga Facebo...

Av Anne Persson-Nilsson - 30 juni 2011 19:58

En riktig höjdarhelg blev det i år, vi bröt trenden , att köra till Smyge över midsommar, i år styrde vi kosan mot Ringsjöstrand i Hörby. Torsdag till söndag blev en riktig minisemester. Trevligt sällskap av Sussi o Björn som också kom dit och världe...

Av Anne Persson-Nilsson - 2 juni 2011 11:33

Riktigt hur jag tänkte den dagen jag kom på att jag nog skulle anmäla Malte till utställning, vet jag inte, men jag kände som så, att det skulle vara så roligt att höra en domares uttalande om honom. Med facit i hand, kan jag bara säga, att vi är ö...

Av Anne Persson-Nilsson - 23 maj 2011 18:42


Maltes uppfödare, Kennel Hjärtekulla , fick vid något tillfälle syn på en haklapp på en Bordeauxkille, tyckte att den var häftig, då beslutade jag mig för att försöka "svepa" ihopa en sådan till henne, lite hastigt och lustigt så blev det såhär, Malt...

Av Anne Persson-Nilsson - 16 maj 2011 20:46

Regn, regn och regn. Visserligen behövs det, för det var ganska torrt, men det gör det ju inte roligare för det. känner mig även jag lite regntung innombords idag, så är det ibland, då går jag gärna ut en sväng i trädgården och tittar på alla h...

Ovido - Quiz & Flashcards