Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Härlig helg

Av Anne Persson-Nilsson - 5 april 2009 18:52

Det har strålat värmande strålar i helgen, det känns i hela kroppen, det har fejats och röjts i trädgården, kommit en liten bit på väg, nu går tiden så fort, allting bara exploderar, då måste det gamla vissna bort för att släppa igenom det nya.

Dammen har fått en liten runda också, Myz inspekterade så att det gjordes ordentligt.

Malte har mest gått och lallat rundor och njutit av solen, tyvärr har vi fått ett bakslag, något har hänt med först opererade benet, hälta = ringa veterinären i morgonbitti, måtte dom inte behöva öppna igen, nu är det läge för alla dom där tummar,tassar o tår igen.

Tur att man har lite blomsterprakt att bli glad över, mitt i allt elände.

 
 
Ingen bild

Neta och töserna

5 april 2009 19:51

Hej på er,fina bilder du har tagit,tradigt med Maltes ben men du ska se att det fixar sig,vi i sandvången håller allt vad vi har,visst har det varit underbart i helgen fler sådana dagar vill vi ha.kram på er

 
Ingen bild

Margaretha

6 april 2009 07:34

Hej Anne o Malte!
Våren har äntligen kommit till Dylta, härligt att röja i trädgården, Oskar njuter fullt ut i solen.Ny inspiration för trädgården hämtades på trädgårdsmässan i Stockholm så nu är det bara att kavla upp ärmarna o sätta fart.
Men fy så trist med Maltes hälta vi håller alla tummar o tassar så han slipper större ingrepp.
Ha det gott
Margaretha

 
Elisabeth

Elisabeth

10 april 2009 13:34

Kommer inom för att önska er en Glad Påsk !

Massor av styrke och kryapå er kramar

Elisabeth

http://www.bordeauxdogue.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne Persson-Nilsson - 17 juli 2013 16:23


   Mitt Allt, min älskade vän Malte, dog plötsligt ifrån mig d 8/4-2013 Den största sorgen i mitt liv vill inte släppa taget om mitt hjärta. Denna Blogg startade till hans ära en gång för snart 6 år sedan, har varit dåligt uppdaterad pga Facebo...

Av Anne Persson-Nilsson - 30 juni 2011 19:58

En riktig höjdarhelg blev det i år, vi bröt trenden , att köra till Smyge över midsommar, i år styrde vi kosan mot Ringsjöstrand i Hörby. Torsdag till söndag blev en riktig minisemester. Trevligt sällskap av Sussi o Björn som också kom dit och världe...

Av Anne Persson-Nilsson - 2 juni 2011 11:33

Riktigt hur jag tänkte den dagen jag kom på att jag nog skulle anmäla Malte till utställning, vet jag inte, men jag kände som så, att det skulle vara så roligt att höra en domares uttalande om honom. Med facit i hand, kan jag bara säga, att vi är ö...

Av Anne Persson-Nilsson - 23 maj 2011 18:42


Maltes uppfödare, Kennel Hjärtekulla , fick vid något tillfälle syn på en haklapp på en Bordeauxkille, tyckte att den var häftig, då beslutade jag mig för att försöka "svepa" ihopa en sådan till henne, lite hastigt och lustigt så blev det såhär, Malt...

Av Anne Persson-Nilsson - 16 maj 2011 20:46

Regn, regn och regn. Visserligen behövs det, för det var ganska torrt, men det gör det ju inte roligare för det. känner mig även jag lite regntung innombords idag, så är det ibland, då går jag gärna ut en sväng i trädgården och tittar på alla h...

Ovido - Quiz & Flashcards