Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Anne Persson-Nilsson - 14 augusti 2008 20:06

Den gångna helgen var vi ute med husbilen igen, ännu en liten söt camping avprickad på kartan, Martins rökeri o camping vid Helge Å, Kristianstad.

Jättemysigt nära vattnet, det gavs chans att doppa sig lite, men vattnet var hemskt brunt, inte som man är van vid.

Vi bara mös o promenerade i dom fina omgivningarna, på kvällskvisten blir det lite kallt o fuktigt, så matte packade in mig i filt, ganska mysigt faktiskt, tyvärr dåligt foto.

Nu har sofierogänget utökats med Ziri, hoppas det blir någon till, hade varit skoj. Hade gärna sett Maya där, men hon lär väl vara upptagen med sin lillebror Morgan.

Matte har nu satt på mig ett medel som ska motverka min fällning, hon vill gärna yttra sig här: Medlet heter Dermocent o är en spot-on som köps hos veterinär, kan bara säga att redan efter 2 dagar märktes en förbättring av pälsen, detta ska nu appliceras 1 gång/vecka i 8 veckor, så pälsen ska förhoppningsvis sitta fast till Sofiero./Tack för ordet.

Annars är det ungefär som vanligt, har varit lite taskigt väder bara, men det får man ta. Till helgen ska matte o jag städa dammen om vädret tillåter, o så ska vi tömma plommonträdet, det är miljoner getingar där, som sen trillar ner på gräset o kravlar rundor, stor risk för tass-stick. det klarar man sig utan.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards