Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Kan man bli skadeståndsskyldig?

Av Anne Persson-Nilsson - 16 oktober 2009 17:28

      Idag var Malte med in till ett av sina favvoställen, stora Zoobutiken i Landskrona, bara tänk er, stor megasaliverande Bordeauxkille, som normalt har strängar från mungipa till golv för en minigodbit, kommer in i zoobutiken proppfull av diverse gott, enmeters tjurmuskler, tuggisar, kex mm, gissa om klinkergolven flödade av segt slem, trots mitt ihärdiga torkande (är ju alltid rustad med torkpapper i fickan), hoppas nu bara att inte någon slog runt i affären efter att vi gått.

Det är lite långt mellan bloggtillfällena nuför tiden, men det blir väl så ibland.

Det som annars hänt är väl att Malte fick ett bakslag, nu i vänster knä, blockhalt, iväg till Sune Jerre för en tuppkams-spruta även i detta knä, efter ca 4 dagar var han haltfri, jätteskönt.

Annars knallar livet på som vanligt, kallt som attan har det blivit, alla växter som ska in, har kommit halvvägs, dvs in i uterummet, men nu till helgen måste de in i värmen.

Valnötter är plockade och lagda på tork, vindruvor plockade och vinet är satt på jäsning.

Nu är det dags för lite innepyssel, trädgården får gå i vintervila.huvud     

 
 
Ingen bild

Margaretha

16 oktober 2009 19:53

Att halka i Bordeauxsaliv är ett priviligium, härligt att du skriver igen jag har varit orolig att något hänt,nästa sommar är det nog dax för ett studiebesök i din trädgård finns där valnötter inte att tänka på här hemma. Trist med Maltes andra knä tack o lov att det finns hjälp, han är en riktig kämpe även jag har funderat på tuppkam för Oskars korsband fast det har blivit mycket bättre. Ja trist är det nu ligger trädgården i vila.
Ha det gott
Margaretha

 
Elisabeth Allbrand

Elisabeth Allbrand

18 oktober 2009 16:27

Hej Anne å fina MaltePalte :)
Tusen tack för raderna hos oss vi är väldigt nöjda men den är långt ifrån klar våran sida :) kommer säkert på lite att ändra här å där med.
Vilken tur att det finns hjälp,stackars Malte men jag håller med Margareta ni två är ena riktiga kämpar.
Vi har varit iväg på massage med våra vovvar idag å deeet tyckte dom om :)
Ha det så bra ni bara kan.
PÖSS!!!

http://www.bordeauxer.se

 
veronica & Digger

veronica & Digger

19 oktober 2009 10:58

Hejsan !
synd att jag inte hade mera tid i helgen annars hade vi kanske kommit och våldgästat er i helgen,
när vi var i Landskrona och Lund,
men nästa gång så säger vi HEJ
kramisar från Veronica & Digger

http://www.diggerssida.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

27 oktober 2009 12:52

Hejsan,
Hoppas Malte kan bli bra efter tuppkamsbehandlingen. Har haft en hund som har fått den behandlingen med.
Härliga bilder har du på Malte, óch allt annat smått och gott.
Nu ska jag tillbaka till valplådan. måste gosa lite med de små.
Ha en härlig vecka

Mia, Clinton, Indi och de 11 små

http://www.doguedebordeaux.se

 
Eddie

Eddie

28 oktober 2009 00:07

Eddie heter jag och nu har jag min egen blogg. Kika gärna in och lämna kommentar :)

Har läst din blogg ett bra tag, den är jättefin!

//Eddie

http://eddiebordeaux.blogg.se

 
Ingen bild

Anette

31 oktober 2009 13:39

Hej Anne! Tack för din omtanke om pappa och din gratulation av vinsten hos Lisa! Gissa om jag blev glad!
Håller tummarna för dej nästa gång det är tävling!

Kram,

PS! Brukar följa dej och Malte på din blogg! KUL!
Anette & Chablis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne Persson-Nilsson - 17 juli 2013 16:23


   Mitt Allt, min älskade vän Malte, dog plötsligt ifrån mig d 8/4-2013 Den största sorgen i mitt liv vill inte släppa taget om mitt hjärta. Denna Blogg startade till hans ära en gång för snart 6 år sedan, har varit dåligt uppdaterad pga Facebo...

Av Anne Persson-Nilsson - 30 juni 2011 19:58

En riktig höjdarhelg blev det i år, vi bröt trenden , att köra till Smyge över midsommar, i år styrde vi kosan mot Ringsjöstrand i Hörby. Torsdag till söndag blev en riktig minisemester. Trevligt sällskap av Sussi o Björn som också kom dit och världe...

Av Anne Persson-Nilsson - 2 juni 2011 11:33

Riktigt hur jag tänkte den dagen jag kom på att jag nog skulle anmäla Malte till utställning, vet jag inte, men jag kände som så, att det skulle vara så roligt att höra en domares uttalande om honom. Med facit i hand, kan jag bara säga, att vi är ö...

Av Anne Persson-Nilsson - 23 maj 2011 18:42


Maltes uppfödare, Kennel Hjärtekulla , fick vid något tillfälle syn på en haklapp på en Bordeauxkille, tyckte att den var häftig, då beslutade jag mig för att försöka "svepa" ihopa en sådan till henne, lite hastigt och lustigt så blev det såhär, Malt...

Av Anne Persson-Nilsson - 16 maj 2011 20:46

Regn, regn och regn. Visserligen behövs det, för det var ganska torrt, men det gör det ju inte roligare för det. känner mig även jag lite regntung innombords idag, så är det ibland, då går jag gärna ut en sväng i trädgården och tittar på alla h...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards